Op bezoek bij Cees en Jose of zo voelt het tenminste. Ik kom hier om te werken maar het regent en het zelfgemaakte brood smaakt me goed. We Kletsen drinken thee en praten nog wat, de tijd gaat langzaam voorbij. Dan wordt het tijd om te gaan, ik trek mijn wandelschoenen en poncho aan en vertrek. ’t Regent dat het zeikt! Grotendeels van de vennen en sloten liggen in Oude Buisse Heide droog maar de wandelpaden vormen zich langzamerhand tot rivieren. De regen en de wind zetten alles in beweging. Het volle groen gaat hevig heen en weer en de verlaten velden wordt bekrast door de regen. Na een tijdje trekt de lucht open, en her en der komt de zon door. Ik ben onderweg naar de Abdij ‘Maria Toevlucht’. Ik passeer weer een verlaten veld, in een prachtige tegenstelling van de wolken lijkt god naar me te knipogen.